به خود بیایید!

۱۳۸۷ آذر ۱, جمعه

تسهيلات جديد تأمين اجتماعي براي بيمه‌شدگان و مستمري‌بگيران



جام جم آنلاين: مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي، گسترش كارگزاري‌هاي رسمي در سطح كشور، افزايش ميزان كمك‌ هزينه كفن و دفن و تعميم آن به همسران مستمري‌بگيران و راه‌اندازي ده‌ها مركز درماني را از جمله اقدامات و تسهيلات جديد اين سازمان براي بيمه‌شدگان و مستمري‌بگيران تحت پوشش، عنوان كرد.
حسينعلي ضيائي در گفت‌وگو با فارس يكي از راهبردهاي اساسي اين سازمان را توسعه و گسترش كارگزاري‌هاي رسمي در كشور اعلام كرد و گفت: به منظور دسترسي آسان و سريع‌تر بيمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمري‌بگيران و كارفرمايان به خدمات سازمان تأمين اجتماعي به ويژه در شهرهاي پرجمعيت و يا مناطق محروم و دور افتاده ، اين سازمان نسبت به ايجاد 41 كارگزاري رسمي در سطح كشور اقدام كرده است و در نظر دارد تا پايان سال‌جاري در صورت فراهم آمدن امكانات فني و مخابراتي نسبت به تأسيس 30 مركز ديگر اقدام كند.
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي افزود: در مناطقي كه سازمان تأمين اجتماعي داراي شعبه يا نمايندگي نيست كارگزاري‌هاي جايگزين ايجاد شده كه نسبت به ارائه خدمات بيمه‌اي به مردم اين مناطق محروم اقدام مي‌كند و در حال حاضر تعداد آن‌ها به 7 مركز مي‌رسد.
ضيايي هدف از ايجاد نمايندگي‌هاي رسمي را برون‌سپاري وظايف اين سازمان در چارچوب سياست‌هاي عمومي دولت در واگذاري برخي از فعاليت‌ها به بخش خصوصي عنوان كرد و گفت: در اين راستا ارائه خدمات مناسب‌تر با دسترسي آسان‌تر و سريع‌تر و كاهش حجم مراجعات به شعب بزرگ و داراي مشتريان پرشمار را دنبال مي‌كند.
وي اظهار داشت: صدور و تعويض دفترچه‌هاي درماني بيمه شدگان و مستمري‌بگيران در كارگزاري‌هاي رسمي با بهره‌گيري از خطوط پرسرعت ارتباطي ، دريافت ليست و ديسكت حق بيمه، صدور برگ پرداخت حق بيمه ، پلاك‌برداري و شناسايي كارگاه‌هاي جديد ، پيگيري و وصول ماده 66 قانون تأمين اجتماعي ،‌ ابلاغ برگ‌هاي مطالباتي سازمان و... از جمله خدمات سازمان تأمين اجتماعي است كه توسط كارگزاري‌هاي رسمي ارائه مي‌شود.
پرداخت كمك هزينه دفن بيمه‌شدگان برابر با حداقل دستمزد ماهانه بيمه‌شده
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به افزايش ميزان كمك هزينه كفن و دفن و تعميم آن به همسران بيمه شدگان و مستمري‌ بگيران تحت پوشش گفت: ميزان تعرفه كمك هزينه كفن و دفن مشمولان اصلي اعم از بيمه‌شدگان اجباري و اختياري و مستمري‌بگيران و مقرري‌بگيران بيمه بيكاري در سال جاري در شهرهاي با بيش از 500 هزار نفر جمعيت يك ميليون ريال و در شهرهاي با جمعيت كمتر از آن 750 هزار ريال بود كه براساس مصوبه شوراي‌عالي تأمين اجتماعي اين ميزان به حداقل دستمزد ماهانه سال فوت بيمه شده اصلي افزايش يافت.
پرداخت هزينه كفن و دفن همسران بيمه‌شدگان توسط تأمين اجتماعي
ضيايي اظهار داشت: تاكنون صرفاً در صورت فوت بيمه‌شده اصلي مبلغي به عنوان هزينه كفن و دفن به بازماندگان متوفي پرداخت مي‌شد و بابت فوت افراد تحت تكفل آن تكليفي به عهده اين سازمان نبود.
هيئت مديره سازمان تأمين اجتماعي در يك اقدامي اصلاحي و با هدف افزايش رضايت‌مندي مخاطبان و ايجاد تسهيلات جديد براي آنان پيشنهاد پرداخت هزينه كفن‌ و دفن براي فوت همسران مشمولان سازمان اعم از بيمه شدگان و مستمري‌بگيران را ارائه كرد كه به تصويب شوراي عالي تأمين اجتماعي رسيد.
وي افزود: ميزان كمك هزينه كفن و دفن فوت همسران بيمه شدگان و مستمري‌بگيران اصل مشابه بيمه‌شدگان اصلي و برابر با حداقل دستمزد ماهانه مبناي كسر حق بيمه شد.
راه‌اندازي درمانگاه‌هاي متعدد در شهرستان‌ها
مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به مصوبات اخير هيئت مديره سازمان تأمين اجتماعي گفت: ‌در جلسات اخير هيئت مديره اين سازمان موضوع احداث درمانگاه فوق تخصصي در محله نارمك غربي تهران، درمانگاه شهرستان رزن از توابع استان همدان و مركز درماني شهرستان داراب و راه‌اندازي درمانگاه سيار در منطقه ورامين به تصويب رسيد و علاوه بر اين افزايش فعاليت ساعات كار مراكز درماني مشكين‌شهر، مرودشت و خميني شهر مورد تأييد قرار گرفت.
ضيائي ادامه داد: دي‌كلينيك‌هاي شهرهاي هشتگرد ، ياسوج و عسلويه به ترتيب به بيمارستان عمومي و بيمارستانهاي 32 تخت‌خوابي تبديل شدند.
وي افزود: از ديگر مصوبات اخير هيئت مديره اين سازمان راه‌اندازي بخش راديولوژي مشكين شهر و بخش NICU بيمارستان آيت‌الله كاشاني كرمان است.
منبع: