به خود بیایید!

۱۳۸۷ آبان ۳۰, پنجشنبه

كارفرمايان كارگاههاي تازه تاسيس (شخصيت حقيقي)براي تشكيل پرونده بيمه اي خود چه بايد بكنند

كارفرمايان كارگاههاي مشمول قانون بايد ظرف مدت 15 روز ازتاريخ تاسيس به منظور بيمه كردن كاركنان خود به نزديكترين شعبه تامين احتماعي واقع درمحدوده عملكرد كارگاه مراحعه كنند ومدركي را كه نشانگر كارفرما بودن آنها مي باشد، به شعبه تحويل داده و كد كارگاه دريافت نمايند. مداركي كه مي تواند ملاك كارفرمايي شخص باشد:
جواز كسب صنفي معتبر(دائم ياموقت) يا هرگونه اجازه كار از مراجع ذيصلاح
پروانه تاسيس يا بهره برداري
اسناد مالكيت يا اسناد احاره و يا صلح نامه كارگاه (اعم از رسمي يا عادي)
تاييد اتحاديه يا مجمع امورصنفي مربوطه مبني بر كارفرمايي و بهره برداري كارگاه
شعبه تامين اجتماعي، پس از شناسايي كارگاه و تعداد كارگران شاغل در آن، پرونده كارگاه را تشكيل داده و شماره كارگاه را به آن اختصاص خواهد داد.
كارفرما مي بايستي هر ماه ليست كارگران يا كارمندان مشمول قانون تامين اجتماعي كه در استخدام يا در اختيار دارند صرف نظر از نوع قرارداد و كار و ترتيب استخدام و نحوه پرداخت حقوق و مزايا در مهلت مقرر در قانون (حداكثر تا آخرين روز ماه بعد) به سازمان ارسال نمايد.
به هنگام تحويل اولين ليست، بايد اصل و تصوير شناسنامه تمام كاركنان كارگاه به واحد نام نويسي شعبه ارايه شود و ضمن دريافت شماره بيمه، اين شماره در ليست هاي ماهانه در مقابل نام افراد درج گردد تا بيمه شدگان بتوانند از خدمات بيمه استفاده نمايند.
لازم است يادآوري شود كه در مورد زير، دريافت مفاصاحساب از شعبه تامين اجتماعي لازم است:

به هنگام نقل و انتقالات كارگاه